03 maart 2022

De Metaverse

De Metaverse is een digitale wereld die sociale media, online gaming, augmented reality, virtual reality en cryptocurrencies combineert om virtuele gebruikersinteractie mogelijk te maken. De Metaverse biedt toegang tot allerlei soorten entertainment en projecten, inclusief de mogelijkheid om te werken in een digitale wereld.

We verwachten dat de metaverse meeslepend, modern en gratis toegankelijk is. Het zal digitaal gericht zijn en mogelijk op grote schaal entertainment, sociale connectie, arbeidsproductiviteit en gedragsverandering beïnvloeden of voor altijd veranderen. Het zal een heel ecosysteem creëren voor ontwikkelaars, apps, advertenties en nieuwe digitale innovaties. De Metaverse zal gemak, consumptie en toegang tot diensten vergemakkelijken.

Voorlopers in de Metaverse

Vandaag de dag hebben nog maar een paar bedrijven een echt aandeel in de Metaverse. Zoals bijvoorbeeld Facebook, Spotify, Zoom, Amazon, Snapchaten Huawei. Naarmate de impact van de Metaverse in 2022 groeit, verwachten we dat het een directe impact zal hebben op de toekomst van veel technologiesectoren. Interessante aspecten om daarvan te volgen zijn: samenwerken, sociale netwerken, educatieve technologie, communicatietechnologie (Zoom), digitale valuta en online consumptie (denk bijvoorbeeld aan het bekijken van producten uit webshops in de Metaverse).

De Metaverse is iets dat je als bedrijf zeker actief in de gaten moet houden, want hier liggen veel kansen en mogelijkheden.